Pages

Wednesday, May 21, 2014

Bijak memandu 4 : Alternatif pepper sray.

Inilah pepper spray.

Setiap hari nda sah kalau tiada cerita pasal rompakan. Sana sini rompakan,dari Sabah membawa ke Labuan. Rompakan,rompakan dan rompakan.  Kalau nda rompak,culik.Nda culik,rogol. Donia oh donia. Lalu keluarlah berbagai alatan untuk mencegah rompakan segala tapi persoalannya setakat mana keberkesanannya? Berbaloikah harganya? 




Jangan risau. Jika anda risau dengan harga pepper spray yang menjangkau puluhan ringgit malahan ada yang mencecah ratusan ringgit di pasaran sana. ada alternatif lain yang jauh lebih murah. 


Ya, inilah alternatifnya. Ridsect. Hahahahaha. Aku ambil petua ni dari keluarga di kampung.  Cara penggunaan sama saja macam pepper spray tu. Apa kelebihan ridsect ni? Tengok dibawah ni.

1. Murah,nda sampai RM20 pun kalau yang besar tu. 

2. Efektif. Nyamuk,lipas dan segala jenis serangga boleh menemui ajal,kalau spray hala ke mata manusia rasanya boleh buta ni tanpa ada penyakit kencing manis tahap kronik. Hehehehehe. 

3. Keluasan semburan? Lebih berkesan dari pepper spray. Kenapa? Ridsect ni besar saiznya.  

Jangan salah anggap, bukan ridsect saja malah penyembur aerosol lain pun boleh. Pigi saja supermarket dan buat pilihan. Aku pun ada satu dalam kereta. Hehehehehe. 



No comments:

Post a Comment